29/10/07

Οι αντίχριστοι

Καιρό τώρα περιμένω πως και πως να τελειώσουν τα έργα του μετρό στο Χολαργό για να καταφέρω επιτέλους να απεξαρτηθώ από την κακή συνήθεια του αυτοκινήτου. Σχεδόν κάθε μέρα ρίχνω μια κλεφτή ματιά στα έργα, και μου δίνουν την εντύπωση πως μένουν στάσιμα. Ίσως γιατί τα έχω μπροστά μου (μένω κοντά).
Σήμερα, καθώς περνούσα από το ίδιο σημείο, κοντοστάθηκα, και κοίταξα το οικόπεδο στο οποίο εκτελούνται τα έργα. Δύο-τρεις εργάτες που δεν δούλευαν και μια κοπέλα που μιλούσε στο τηλέφωνο και κοιτούσε χαμηλά με παραξένεψαν. Δίπλα μου κοντοστέκεται ένας


ηλικιωμένος και κοιτά και αυτός. Μπροστά στα πόδια της κοπέλας φαίνεται καθαρά μια μαρμάρινη κατασκευή σε σχήμα παραλληλόγραμμου. Φωνάζω τη σκέψη μου: «αμάν αρχαία».
«Αρχαία;», φωνάζει και ο διπλανός μου σχεδόν με απόγνωση και συμπληρώνει: «πάει το μετρό, θα πεθάνω και δεν θα το δω στη γειτονιά μου». Τρέχω στο αυτοκίνητο και αρπάζω τη φωτογραφική. Το πρώτο καρέ καταγράφει την άγνοια της παρουσίας μου.
Το δεύτερο τη γνώση. Βρίσκομαι πια μέσα στο χώρο του οικοπέδου.
Η γλυκιά αρχαιολόγος πασχίζει να προστατέψει το εύρημα. Το νιώθει δικό της. Δεν θέλει να ασελγήσουν πάνω σε αυτό. Έτσι νομίζω πως ένιωθε όταν σήκωσε το χέρι της φωνάζοντας «όχι».
Κατεβάζω τη μηχανή και την πλησιάζω.


- Τι είναι αυτό; Για τάφος μου μοιάζει.
- Τάφος είναι, αλλά σας παρακαλώ απομακρυνθείτε.
- Μόνο ένας ή και άλλοι;
- Είναι και άλλοι. Ολόκληρο νεκροταφείο.
- Εποχή;
- Κλασική, γύρω στο 500 π.χ. Σας παρακαλώ πρέπει να φύγετε.
Βγαίνω έξω από το οικόπεδο και οι πληροφορίες συμπληρώνονται από έναν εργάτη.
«Βρέθηκαν και οστά. Και πολλά άλλα»*.


Ο ηλικιωμένος κάθεται και ακούει. Στο τέλος στρέφεται σε μένα. Δείχνει οργισμένος.
- Είναι δυνατόν να σταματήσουν τα έργα για ένα μάτσο κόκαλα;
- Μήπως είστε υπερβολικός; Είναι Ελλήνων πριν από 2500 χρόνια.
- Αυτοί ήταν αντίχριστοι.

*περισσότερες πληροφορίες, ίσως, σε μονόστηλο κάποιας εφημερίδας.

4 σχόλια:

glenn είπε...

Και μη χειρότερα να λες. Είναι η γενιά που μας έκαψε...

Σεμέλη είπε...

Τύχη αγαθή προφύλαξε τους αρχαίους έλληνες, από την ομοιότητα με τους χριστιανομαθημένους νεοέλληνες.

Λακων είπε...

Ξεπετάγεται πάλι ο ποιητής: "Καλό, παιδί μου,είναι κανείς να σκάφτει στο μνημούρι
και να χτυπάει τα κόκαλα στου ζωντανού τη μούρη..."
Δύστυχος Ρωμιός ο κύριος.Οδηγητές του είχε μαυροφορεμένους που θρέφουν το παχύ τους έντερο ποικιλοτρόπως σε εκκλησιές και μοναστήρια.Για αυτό και συγχωρείται.

Roadartist είπε...

Χαιρετώ! καινούργια στην μπλογκόσφαιρα..περάστε καμία βόλτα απο το blog μου..Βλέπω οτι σπουδάζουμε το ίδιο αντικείμενο :)