18/10/12

Ο άγγελος και ο διάβολος μέσα μας

Συνάντησα τυχαία έναν παλιό συμμαθητή στο δρόμο μετά από 30 χρόνια και κάτσαμε να πιούμε έναν καφέ. Πάνω στην κουβέντα και πριν καλά καλά τη ζεστάνουμε το πέταξε: «Ξέρεις εγώ είμαι με τη Χρυσή Αυγή». Προσπάθησα να το προσπεράσω αλλάζοντας κουβέντα αλλά αυτός επέμενε. Άρχισε με τους μετανάστες, μετά πήρε τους προδότες που «θέλουν κρεμάλα», και συνέχισε με τις γυναίκες που «έχουν ξεφύγει». Πάνω εκεί...
συλλαμβάνω την ιδέα: να κάνω ένα πείραμα για πρώτη φορά (για μένα) και ίσως σε παγκόσμια πρώτη :)
Εκείνος συνέχιζε να μιλάει ξερνώντας μίσος και χολή. Σε κάποιο σημείο τον διέκοψα.
- Τώρα που μιλάς σε θυμάμαι στο σχολείο με μεγάλη τρυφερότητα.
- …
- Σε φέρνω πολλές φορές στο νου μου. Θυμάμαι πόσο ευγενικός, πόσο συγκροτημένος, πόσο ευαίσθητος ήσουν και πραγματικά αναπολώ την παλιά μας φιλία.
(Σημαντική παρένθεση. Μιλάμε για τον μαλάκα των μαθητικών μας χρόνων. Σπαστικός, γκρινιάρης, αλαζόνας και παρτάκιας. Ένα μάτσο χάλια ήταν. Κλείνει η παρένθεση)
Ο τύπος με κοιτάει παράξενα. Σαν να του φαίνονται "κάπως" αυτά που λέω. Παίρνω φόρα.
- Ρε συ τη Μαρίνα τη θυμάσαι;
- Ποια Μαρίνα;
- Αυτή ρε που καθόταν στα πίσω θρανία μαζί με την Γωγώ που έπαιρνε συνέχεια αποβολές.
- Ναι τη θυμάμαι.
- Ε, την είδα φέτος το καλοκαίρι στη Νάξο και όλη την ώρα μιλούσαμε για σένα.
- Έλα ρε σοβαρά;
- Βρε η Μαρίνα δεν έχει ξεχάσει ακόμα πόσο της στάθηκες όταν χώρισαν οι γονείς της που έκλαιγε από το πρωί ως το βράδυ. Το θυμάσαι;
- Χμμμ…
- Ρε μη μου πεις ότι δεν το θυμάσαι…
- (σκέφτεται) Ναι τώρα που το λες…
- Ρε η Μαρίνα σε έχει εικόνισμα. «Ο Γιώργος υπήρξε το καλύτερο παιδί όλου του σχολείου», μου έλεγε. Ρε σε θαύμαζε και σε θεωρούσε πρότυπο!
- Έλα ρε σοβαρά;
- Ρε όλοι σε θαυμάζαμε. Ήσουν μια τρυφερή καρδιά έτοιμος να δώσεις βοήθεια και κουράγιο σε όλους μας στα δύσκολα.
- (χαμηλώνει το κεφάλι χαμογελώντας) Έλα ρε συ τα παραλές…
- Ρε ξέρεις τι χαρά μου έδωσες σήμερα; Αν δεν θυμόμουν και τη μάνα μου που με νευρίαζε γιατί μου έλεγε συνεχώς «είδες ο Γιώργος τι καλό παιδί είναι…» (γελώντας)
- χαχαχα…
- Τέλος πάντων ας τα αφήσουμε αυτά και ας μιλήσουμε για τα τωρινά. Τι έλεγες;
- Πότε;
- Πριν ρε που μιλούσες για τη Χρυσή Αυγή.
- Ποια χρυσή α… ΡΕ ΠΟΙΟΣ ΤΗ ΓΑΜΕΙ ΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Είναι καλά η Μαρίνα;....
______________
Κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του έναν άγγελο και έναν διάβολο. Άλλοτε συνυπάρχουν αρμονικά και άλλοτε ο ένας φυλακίζει τον άλλον. Μάταια όμως. Λίγη "βοήθεια" θέλει και τον ελευθερώνει για πλάκα.

1 σχόλιο:

ΜΙΤΣΟΣ είπε...

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα